zondag 24 april 2011

Grasmus in de bramenstruiken!

Vorig jaar heb ik een aantal foto's van de grasmus kunnen maken waarbij de grasmus mooi op een bramentakje zat. Nu waren die foto's nog met mijn oude set gemaakt en de kwaliteit was niet echt heel uitmuntend. Afgelopen week zijn de meeste grasmussen weer teruggekeerd uit Afrika en dit bood mij een nieuwe kans met andere apparatuur!

Afgelopen vrijdag was ik heerlijk vrij en ben ik 's ochtends op pad gegaan naar deze vogels. Ik had het geluk dat ze druk aan het baltsen waren, want ze maakten zeer regelmatig zangvluchten vanaf één bepaalde hoge post om vervolgens wat lager ergens te landen.

Dit gedrag viel mij op en het herhaalde zich met enige regelmaat. Langs de weg stonden een aantal mooie fotogenieke bramenstruiken en ik zag dat de grasmus daar af en toe ook op landde. Hier heb ik dus op ingespeeld en heb de auto op een tactische plek neergezet en toen was het een kwestie van geduld! Ik heb me er ruim twee uur mee mogen vermaken en heel veel foto's zijn het net niet, maar ik heb er nu ook een paar die voor mij perfect zijn! Geweldig om met bestuderen, geduld en een dosis geluk je foto die je voor ogen had ook daadwerkelijk te maken!

's avonds trof ik ook nog een gele kwikstaart en een geelgors aan welke foto's ik ook nog graag even wou laten zien!

Ik hoop dat jullie er net zo van genieten als ik :)





7 opmerkingen:

  1. wat kan je toch heerlijk zoet zijn met deze hobby, en een hoop geduld hebben. Je foto's zijn prachtige plaatjes geworden, even een moment van genieten.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Dennis
    in een woord geweldig.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sùper Dennis, wat een prachtige foto`s!
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie serie Dennis. Heb afgelopen week ook de grasmus kunnen fotograferen in Almelo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je schiet erg mooi werk Dennis, je geduld en doorzettingsvermogen worden beslist beloond.
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dennis het zijn weer plaatjes! prachtig, je geduld is beloond hoor.
    groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige opnames dat is genieten
    Grt Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen