maandag 18 oktober 2010

Kraanvogels in Diepholz 2010

Afgelopen zondag zijn we naar Diepholz en omgeving geweest, om weer te gaan kijken bij de kraanvogels.
Vorig jaar een aantal hele mooie foto's kunnen maken van kranen in de lucht. Echter eenmaal op de grond konden we er niet dichtbij komen. Dat probeerde ik dus dit keer te doen.

Na een kleine 2 uur in de auto zijn we aangekomen bij Wagenfeld, waar we al gauw wat kranen in de weilanden zagen staan. Vervolgens zijn we richting Vechta gereden waar we vorig jaar veel kraanvogels hebben gezien. En net zoals voorgaand jaar was het een groot feest ten oosten van de B69 in de richting Diepholz-Vechta.

Alhoewel ze nog niet in volle getale aanwezig waren was het weer smullen geblazen! Geweldig om zoveel van deze imposante vogels te zien!

Op een gegeven moment stond er een gezinnetje in de wei waar we relatief dichtbij konden komen. Doordat ik de nieuwe camera mee had, kon ik nog flink wat croppen en zo heb ik een aantal leuke foto's aan dit gezinnetje over gehouden.

Hieronder wat foto's van deze mooie dag!





Ook klapeksters zijn aanwezig

Vluchtfoto's van 's avonds

Vluchtfoto van 's ochtends

Landschap omgeving Diepholz

Kraanvogels op weg naar de slaapplaatsen

Panorama met de Sony a580

Panorama met de Sony a580


That's me in the field!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten